onsdag den 13. august 2014

Kefalonia - dag 6 & 7

Mandag d. 11. august:
Endnu en dejlig morgen, det er skyfrit! Det har det været de sidste to morgener, dejligt. Vi spiser det sidste af vores indkøb, nu er der kun marmelade tilbage, så Anita foreslår at vi i morgen går ud og får moregnmad. Den er jeg helt med på.

Vi sætter kursen mod Fiscardo og lidt selvfokælelse. Manicure og pedicure, så vi kan se lækre ud til når vi kommer hjem. Ja godt nok skal Anita kun se godt ud for hendes kats skyld, jeg har trods alt en derhjemme der venter på mig og som jeg ved vil sætte pris på jeg gør lidt ekstra.

For sølle 35 euro får jeg både ordnet hænder og fødder, endda med lak. Det tager hende 1,5 time pr person, en ussel timeløn, så kan man godt ligge lidt drikkepenge. Det er ikke ligefrem fordi der er mange kunder, de eneste ud over os er et italiensk ægtepar, der skal have fiskespa.

Hjemme igen og en tur på stranden er nu særdeles tiltrængt, det er rigtig varmt. Efter et dyb i det kystalklare vand, ligger vi os lidt i solen, lige indtil vi er ved at smelte. Jeg går op efter en is og en kold cola zero til os, Anita sætter især stor pris på isen. Resten af eftermiddagen bruges enten i vandet eller på solsengen. Jeg bliver færdig med min bog, Ken Follets "Nålens øje", den var rigtig god, og går i gang med Dan Browns "Deception Point".


Den anden dag købte vi en flaske hvidvin, vi stadig ikke har fået taget hul på. Det må vi gøre noget ved. Vinen er rigtig god og vi deler hele flasken, mens solen går ned i horisonten og maler himlen i alle tænkelige nuancer af rød. Hvor er det smukt.


Opstemte af vinen og den gode stemning generelt, går vi over på taverna'en på kajen. Vi er lidt uinspirerede med hensyn til valg af maden, for vi vælger begge souvlaki. Det smager nu altså herligt. Inden vi smutter hjem i seng, får vi en kaffe og lidt vandmelon. En dejlig afslutning på den sidste dag.

Tirsdag d. 12. august:
Vi har spist alt op, som vi har købt ind til morgemad, så vi har beluttet at gå ned på en cafe for at få morgenmad. Det er dejlig stille og afslappende at sidde der i strandkanten og spise sin morgenmod, mens vi kan holde øje med bådtrafikken. Der har overnattet 16 både her i nat, først på ferien var der kun 2 både pr nat. Vi kan nu godt forstå dem, her er nu dejligt.



Vi skynder os at få gjort de sidste indkøb og får pakket færdigt, vi skal være ude kl. 10.30. Med bilen pakket og parkeret forsvarligt, sætter vi os på en bænk under et fyretræ. Her sidder vi i skyggen, nyder udsigten over byen og læser.


Vores fly har først afgang sidst på eftermiddagen, så vi kører i god tid og spiser frokost på vejen. Den sidste pita gyros for denne gang.

Ude i  lufthavnen starter vi i check-in køen, derefter skal bagagen over på bagagebåndet, hvor man skal krydse køen til paskontrollen, smart! Så over i paskontrol køen, som er ret lang, her står vi da også i 20 min. Nu begynder de at kalde på alle der skal med flyet til Wien, det skal vi! Vi bliver gennet igennem paskontrol og security og ledt direkte til gaten, ja okay det er døren på den modsatte side af security. Det er lige til at blive stresset af og så er der tilmed 45 min til vi skal lette.
Ude i flyveren er der ingen information om hvorfor vi skulle skynde os sådan. Men da boardiingen er færdig sætter vi i gang og af sted med os, en halv time tidligere end planlagt. Hvad sker der for de grækere, det var en ny oplevelse.

Vi lander i Wien 40 min før end planlagt, så vi kan nå en sandwich og jeg finder mig en Almdudler. Elsker Almdudler, der er en østrigsk sodavand lavet på krydderurter. Skifter lige sko og så er der også plads til en i tasken, til min søster. Den bliver hun glad for.


Turen til Hamborg går som smurt, vores kufferter er endda mellem de første på bagagebåndet. Mine forældre har været et par dage i Stade og kommer for at hente os. De kører os til Aarhus, hvor vi er omkring kl. 23. Det kunne ikke være gået meget bedre.

Jeg fik en dejlig velkomst og en fin orkide, samt en ugle til min samling. En rigtig skøn hjemkomst.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar