mandag den 4. august 2014

Athen - Dag 2

Mandag d. 4. august:
Dagen starter med et kæmpe chok, da jeg er ved brænde hele hotellet af med min hårtørrer. Pludselig holder den op med at blæse og jeg undre mig, så jeg tager lige fat i stikket og BOOM! Så står der både gnister og røg ud af kontakten. Anita springer ud af sengen, effektiv måde at få hende op på, selvom hun synes det var lidt en barsk metode. Heldigvis skete der ikke mere end at sikringerne sprang, ikke bare på værelset, men på hele etagen!

Det chok kræver noget shopping terapi, så det er vores mission for i dag. Vi traver hele Ermou tynd og får virkelig tørret fingre i noget tøj. Det bliver ikke til de vilde indkøb, så efter nogle timer søger vi mod skygge og forfriskninger. Temperaturen nærmer sig de 40 grader, så en vandforstøver og en blæser er et must. Derfor vælger vi stedet hvor vi drak kaffe i går. Anita får en Risotto og jeg får en Carbonara, der bliver skyllet ned med en kold cola light.

Vi må gøre noget ved det shopping, så vi smutter lige i et par sko butikker og vupti, 20 min senere og jeg har indkøbt to par sandaler. Herefter beslutter vi os for at det må være nok shopping for i dag og vi vender næsen hjemad mod hotellet.



Vores hotel ligger lige ved grønt markedet, så på vejen får vi smagt på melon og vindruer, inden vi beslutter os for at købe to ferskner, for den store sum af 30 cent! Uhørt billigt, 2,25kr for to kæmpe ferskner! Oppe på værelset beundrer vi vores indkøb og smager på de dejlige frugter, inden vi bestemmer os for at vi skal da ha en is. Heldigvis har vi en cafe lige nede om hjørnet, hvor vi får Frappe og 2 kugler is hver.

 

Tilbage på hotellet får vi et tiltrængt bad og gør os klar til at se solnedgangen fra vores tagterrasse, med et glas koldt hvidvin som selskab.




Aftensmaden får vi på et lille hyggeligt torv, lidt langsom betjening, men god mad. Vi får begge souvlaki, Anita lam og jeg kylling.



På vejen hjem må vi lige ha et par kugler is, det er trods alt stadig 29 grader og der rør sig ikke en vind. Hjemme igen nyder vi lige udsigten fra taget en sidste gang, inden vi rejser i morgen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar