mandag den 2. december 2013

Juledekorationer og pynt

Som sagt elsker jeg jo jul og jeg kan også godt lide at lave dekorationer. Derfor har jeg meldt mig frivilligt til at lave dekorationer til arbejde, vi har to til at stå på vores skranke. Så laver jeg en til mit datolys og advent.


 

Til advent har jeg også tit bundet en krans, det lærte jeg et år hvor jeg deltog i et jule blomsterbindingskursus hos en dygtig blomsterhandler. Blomsterhandleren synes faktisk jeg var så dygtig at jeg sagtens kunne komme og lave et par kranse til forretningen også. Men i år har jeg altså en dekoration pga fadet. Fadet fandt jeg i sommers i Østrig, det er håndlavet og super flot. Da jeg så det måtte jeg bare eje det, fordi jeg bare kunne se det for mig til jul. Og er rigtig godt tilfreds med resultatet, det blev fuldstændig som jeg forudså for knap 5 mdr siden i 30 graders varme.


 Så er der pynten. Ved min dør står dette fine lille træ, inspirationen er hentet fra Elisabeth Bønlykke, indehaver af brudebuketten.dk

Har været i skoven og finde bog. Bogen laves til en lang kæde, så lang som man nu kan styre den, så snoes enden fast om træpinden og så er det bare at sno rundt og rundt og rundt. Det gode er man kan modellere lidt og bare sætte en mindre kæde på, hvis træet er blevet lidt tynd nogle steder.



Min mor laver adventskalender til mig, men synes det er lidt kedeligt de bare skal ligge et eller andet sted. Derfor har jeg i år fået fat i en birkegren og hængt den mellem et par hyldeknægte. Flagranken er hjemmegjort i filt og med hørbånd.


Synes Medusa laver noget rigtig sødt julepynt med et strejf af humor. Nissen med stjernerne fik jeg 1. søndag i advent og snemændene købte jeg selv for et par år siden. Jeg har også Rudolf parret fra 2011, de er så søde.






I en lille to værelses lejlighed er der ikke plads til juletræ, men et par lærkegrene i en flot vase det kan altid klemmes ind ;) Jeg har et væld af sjove og flotte kugler. Er bidt af en gal ugle og derfor har jeg også et par kugler med det, samt cupcakes. Nydeligt ser det jo ud.



Har en tavle på min hoveddør, hvor man kan skrive et par vise ord og en tavle i køkkenet med madplan og aftaler på. De skulle ikke snydes for en gang julepyntning heller.













En dag da jeg stod nede i Føtex fik jeg ideen til dette lille fine lys show. Det er simpelthen så hyggeligt. Så har der lige sneget sig et par flettede stjerner ind hist og her i forskellige størrelser.

Så bliver det snart ikke mere julet. Er rigtig godt tilfreds med årets juleudsmykning og mon noget af det ikke gentager sig næste år.



Glædelig jul :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar